Friday, May 15, 2009

SeLaMaT HaRi GuRu

Tanggal 16 MEI 2009...Apakah tarikh ini? Soalan yang tidak patut ditanya dan dijawab kerana setiap orang mengetahuinya. Ianya bukan hari raya, bukan juga hari kemerdekaan negara, namun tarikh 16 Mei setiap tahun merupakan Hari Guru. Bagi semua guru, tidak kira guru2 yang pernah mengajar aku atau tidak, aku ucapkan SELAMAT HARI GURU. Semoga pengorbanan dan segala jasa yang kalian curahkan sama ada telah dicurahkan, sedang dicurahkan atau akan dicurahkan kepada anak didik kalian mendapat pahala yang berlipat kali ganda dari Allah s.w.t.

Guru umpama lilin yang sanggup membakar diri demi menerangi hidup anak didiknya…itulah ungkapan yang sering diungkap dan dibicarakan apabila berbicaara mengenai guru. Memang benarlah kata-kata tersebut. Tanpa guru, tiadalah seorang perdana menteri yang berwibawa, tanpa guru tidak akan muncul usahawan yang berjaya, tanpa guru tiadalah kecemerlangan kepada Nik Nur Madihah..he3

Ucapan jutaan terima kasih aku ucapkan buat semua guru yang pernah mengajarku daripada awal persekolahan iaitu di Taski al-Jalal(1990-1991), Sek. Ren. Keb. Tumpat (1)(1992-1997), Maahad Muhammadi Tumpat(1998-2004), SMKA Falahiah(2004-2005) dan di UKM (pensyarah2)(Julai 2006-Mei 2009).

Untuk Ibu dan Ayahku juga, aku ucapkan Selamat Hari Guru kerana ayahku merupakan guru pertamaku dalam mengajarku membaca al-Quran dan ibuku pula merupakan guruku di dalam rumah dan perniagaan..he3...Tidak dilupakan, 16 Mei juga merupakan ulang tahun kelahiran Kak Longku iaitu Siti Khadijah...Walaupun beliau bukan seorang guru, namun beliau suportku dalam kewangan...he3..Tq Long..Selamat hari lahir...Semoga Panjang Umur, Murah Rezeki, serta diberkati Allah s.w.t. selalu.

Ucapan terima kasih jua aku ucapkan kepada para guru yang mengajar aku dalam apa jua bidang sama ada dalam membuat blog ke, friendster ke, melayari internet ke, merapu meraban ke, dan semua lah guru2 yang mengajarku dalam bidang2 yang aku miliki sekarang….thanks for you all

terima kasih cikgu yang mengajarku membaca

terima kasih cikgu yang mengajarku menulis

terima kasih cikgu yang mengajarku melukis

terima kasih cikgu yang mengajarku mewarna

terima kasih cikgu yang mengajarku mengira

terima kasih guru yang mengajarku erti hidup

terima kasih guru yang mengajarku mengenal diri

terima kasih guru terawal – ibu dan ayah

terima kasih guru muqaddam

terima kasih guru tadika

terima kasih cikgu sekolah

terima kasih pensyarah

terima kasih guru sejati

jasamu akan tetap ku kenang hingga ke akhir hayat ini



No comments:

Post a Comment