Thursday, May 28, 2009

Balik Kampung Daa.......

As’kum wr. Wbt...

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi kerana dengan izin-Nya hamba yang kerdil di bumi ini dapat menghantar Latihan Ilmiah kepada penyelia tepat jam 2.45 petang bertarikh 28 Mei 2009. Sebenarnya sudah lama penyeliaku, Prof Dr. Ismail Bakar suruh aku jilid tesis tersebut, namun atas beberapa hal yang tidak dapat aku elakkan, maka lambatlah jilidnya. Biasala, aku ni jenis yang pemalas ckit. Itulah sebabnya aku lambat jilid walaupun dah berminggu penyelia suruh jilid....he3...terima kasih diucapkan buat penyelai latihan ilmiahku di atas sikapnya yang sporting dalam menyelia anak buah seliaan beliau seramai lima orang..

Jilid sudah, hantar pun sudah kat penyelia & jabatan...namun hari ini aku kena musibah ckit..mase aku pegi PTSL dengan member aku utk pinjam buku utk fotostat, topi keledarku telah hilang(kena curik daaa)....nasib baek member aku ade, utk menenangkan aku yang `panas’ ketika itu. Tapi apa nak buat, da nasib...lagipun clap aku jugak cz aku tidak letak leklok topi tu... Apapun, selepas kluar dari PTSL, pergi kat UO ambik topi member, kami berdua pergi ke Pustaka Rakyat di Seksyen 7..Hampir 3jam kami kat sana. Maka jumpalah beberapa buah buku. Aku yang kebetulan ada duit lebih belilah 3 buah buku...Tafsir Pimpinan al-Rahman, buku pasal penyakit dan juga buku motivasi karangan H.M. Tuah...member aku pon beli 3 buah buku gak, tapi buku yg berlainan r..Itulah bekalanku untuk balik kampung dan menambahkan koleksi buku2 yang sedia ada dalam simpananku.

Dikesempatan ini aku ingin ucapkan selamat bercuti buat sahabat2 seperjuangan. Tidak dilupakan ucapan maaf dariku di atas segala salah silap, terlanjur kata ketika berbicara dengan kalian. Ukhwah dibina atas tali kejujuran, sahabat sejati itu yang kucari...

Berbicara pula pasal balik kampung, aku sudah lama tidak pulang ke kampung. Rindu bertaut, sayang menjelma bila tiap2 hari aku teringatkan family kat umah. Rasanya semester ni aku hanya pulang sekali sahaja ke kampung. Itu pun pada cuti hari raya cina, aku pulang utk ambik laptop(pinjam laptop adik daa). Tu pon aku balik dua ari je..Insya Allah jika tiada aral, aku akan pulang ke kampung pada hari Ahad 1hb Jun..eh eh....2hb besday adik aku lak...tp abangmu ini xada hadiah utkmu ...hehehe...

Ok lah, setakat ini saja coretan meraban aku pada kali ini. Diharap para pembaca jangan mengutuk aku erk...cz mengutuk atau mengumpat tu boleh mendatangkan dosa kepada pembuatnya..hehehe (”,)

wassalam

No comments:

Post a Comment