Sunday, November 28, 2010

SeLaMaT HaRi LaHiR....KhaS BuaTmu

Assalamualaikum wr. wbt...Tanggal 28-11, 25 tahun dahulu telah lahirlah seorang insan di Kampung Dalam Rhu Hujung, Tumpat, Kelantan. Merupakan anak keempat yang memiliki dua orang kakak, seorang abang dan tiga adik di bawahnya. Cita2 beliau sangatlah tinggi. Dia mewarisi ilmu perubatan daripada allayarham ayahandanya Zakaria yang meninggal dunia ketika tahun 2004.

Perkenalan kami bermula ketika di Peralihan di Maahad Muhammadi Tumpat pada tahun 1998. Pada ketika itu kami sama2 mengayuh basikal pergi ke sekolah. Enam tahun bersamanya dalam satu kelas. Kini, kami membawa haluan berbeza. Aku di Kuala Lumpur, beliau di Johor. Namun uhkwah antara kami tetap utuh. Aku harap agar ikatan ukhwah persahabatan kami berkekalan hingga ke akhir hayat.

Kini, beliau telah bertugas di salah sebuah hospital di Johor. Selamat Hari Lahir yang Ke-25 buat sahabat karibku Mohd Rezduan bin Zakaria. Semoga dirimu sihat walafiat dan dipanjangkan umur. Kuharap dengan umur yang semakin meningkat, sama2lah kita meningkatkan dan memperbanyakkan amal ibadat..

Sory Wea, aku xdop hadiah untukmu. Hanya doaku buatmu semoga dirimu bahagia dunia dan akhirat.. Semoga perancangan untuk mendirikan "masjid" dengan ehem ehem ehem pada tahun hadapan menjadi kenyataan.Insya Allah..

No comments:

Post a Comment