Wednesday, February 6, 2013

Buku oh Buku - Promote Buku

Assalamualaikum wr. wbt...

Selawat dan salam ke atas junjungan mulia Nabi Muhammad S.A.W. , para sahabat Baginda yang sama-sama menyinarkan ISLAM ke serata muka bumi ini.

Alhamdulillah, masih lagi diberi kesihatan yang baik untuk bernafas dan berkhidmat kepada Allah S.W.T.. Buku oh buku, sudah lama rasanya aku tertinggal daripada menambah koleksi buku. Januari 2013 sudah tiada, Febuari 2013 sedang bergerak. Namun sebuah buku masih belum dibeli olehku. Cumanya di awal tahun 2013 hanya sempat menambah koleksi Majalah Asuh (",).

Hujung minggu lalu, seorang ustaz di sekolahku pergi ke PWTC untuk menghadiri pesta buku. Jadi, sedikit perkongsian tentang hari kejadian.

Haji Ahmad Sidqi Danial merupakan seorang pendidik di Sandakan, Sabah. Beliau yang dikenali juga dengan nama penanya Diq Danial berasal dari Perak dan telah berkahwin serta mempunyai dua puteri yang comel lotey. Mula menulis sejak lebih 10 tahun lalu. Kini buku-buku hasil penulisan beliau telah mendapat hati di penerbitan Galeri Ilmu. Buku pertama dan kedua beliau telah dicetak dan berada di pasaran awal pada tahun 2012. Kini beliau menunggu untuk buku ketiga dicetak yang masih lagi menunggu giliran daripada penulis-penulis yang lain. 

Sebelum ini aku sudah mempromosi dua buah buku tersebut, namun pada kali ini aku mahu promosi lagi kerana kedua-dua buah buku tersebut mempunyai  aura yang tersendiri. 

Sekitar Pesta Buku di PWTC minggu lalu :-


 Kenangan bersama para penulis Galeri Ilmu Sdn. Bhd.





Cikgu Abu Hassan Morad, Pengarah Urusan Galeri Ilmu Sdn. Bhd

 Para penulis baru yang diraikan

 Bicara Rahsia Dua Surah bersama Ustaz Zul Ramli


 
 Gambar kenangan bersama Ustaz Zul Ramli dan Ustaz Muhadir Hj Joll

 
 Penulis Ummu Hani

 Buku pertama Diq Danial : Geng Mengaji

Buku Kedua Diq Danial : Rahsia Dua Surah Penyeri Subuh Jumaat

"Sempat memohon tandatangan sebuah buku novel Cikgu Abu Hassan Morad berjudul 
Sejuk-sejuk Pantai keluaran DBP 1991 yang masih saya simpan" ...ayat Diq Danial


Seronok dapat melihat suasana demikian. Segan pun ada dengan beliau kerana sudah hampir 10 tahun mengajar namun penampilan beliau masih lagi sentiasa kemas. Aku pula sebaliknya..

Nantikan pula buku ketiga beliau yang bakal diterbitkan iaitu berkisar tentang ilmu Faraid. 


* Bagi sahabat-sahabat yang berminat untuk mendapatkan buku Geng Mengaji atau buku Dua Surah Penyeri Subuh Jumaat boleh terus kepada penulis Diq Danial di talian 012-8937053 (nombor telefon beliau) atau boleh mendapatkan di kedai-kedai buku dan juga di Galeri Ilmu Sdn. Bhd.

1 comment:

  1. Assalamualaikum..
    Saya ada kedua-dua buku terbitan beliau.
    Saya ingin bertanya. Lunakan suara siapakah yang berkumandang di laman web encik ni?

    ReplyDelete