Monday, February 4, 2013

Minat Selawat

Assalamualaikum wr. wbt

Selawat dan salam ke atas junjungan  mulia Nabi Muhammad S.A.W. penghulu segala umat di muka bumi ini.

Perubahan waktu mengajar pada tahun ini menemukan aku dengan tajuk yang dikatakan amat aku gemari untuk diajar kepada anak didik. Masih lagi di dalam 'mood' maulid nabi, Petang tadi aku sempat mengajar tentang Salasilah Nabi Muhammad S.A.W. kepada murid-murid tahun satu.

Alhamdulillah, murid-murid kebanyakannya amat meminati tentang sirah ini. Kebetulan tajuk yang diajar ini masih lagi dalam suasana maulid nabi, aku cuba berselawat di dalam kelas. Betapa gembiranya hati ini bila selawatku disambut oleh murid-murid tahun satu ini. 

Walaupun mereka mengikut selawat secara tertukar antara yang dahulu dan yang kemudian, namun aku bangga dengan semangat selawat yang diperdengarkan oleh anak-anak didikku yang berada di tahun satu ini kerana masing-masing cuba mengikut aku berselawat. Insya Allah akan kuajar mereka untuk berselawat kepada junjungan mulia agar sama-sama mendapat manafaat di hari kelak.

صلى الله على محمد 
صلى الله عليه وسلم

صلى الله على محمد 
صلى الله عليه وسلم
 
 

No comments:

Post a Comment