Sunday, December 4, 2011

Terima Kasih SEMUA

Assalamualaikum wr. wbt...

Syukur ke hadrat Yang Esa kerana dengan limpah kurnianya doa2 yang kami mohon pada-Mu senantiasa dimakbulkan. Alhamdulillah... 'Kami' di sini merujuk kepada doa2 dari diriku sendiri, sahabat2, para ibubapa dan semuanya yang senantiasa mendoakan agar rezeki di jalan Allah senantiasa ada buat kami





Post kali ini aku tujukan khas buat para sahabat yang senantiasa mendoakan aku. Aku percaya dengan doa2 daripada merekalah aku semakin mengecapi kebahagiaan bergelar pendidik budak2..he3. Tinggal cuma selangkah untuk aku memungkinkan hasrat dan hajat yang telah sekian lama ini. Alhamdulillah.


Ramai di kalangan sahabat2 yang mempersoalkan kenapa dipilih untuk menjadi seorang guru sekolah sedangkan pekerjaan sekarang lebih tinggi darjatnya. ITU KATA MEREKA. Tidak kiralah sama ada dalam nada bergurau atau mempersendakan aku, aku tidak pula fikirkan. Cumanya jika persoalan itu diajukan kepadaku, hanya senyuman dan diam sahaja yang mampu aku terjemahkan. Bukan tiada jawapan terhadap persoalan tersebut, tetapi jawapannya untuk diriku sendiri sahaja.





Beberapa orang sahabat juga mengingatkan aku, buatlah apa yang aku mahu, asalkan niat aku untuk melakukan apa2 pekerjaan tidak lari dan tidak terpesong, iaitu lillahi taala. Insya Allah niat ini tidak pernah dan tidak akan terpesong dalam diriku.

Selangkah untuk memasuki alam tersebut, timbul pula rasa bimbang dan resah. Mana tidaknya, aku telah tinggalkan bidang tersebut dekat dua tahun. Dan untuk menghangat dan mengelokkannya kembali perlu mengambil masa.

Selangkah tersebut jugalah bukan perkara yang senang. Jika silap perkiraan, sebelah kaki akan terkeluar, bukannya akan terus masuk ke dalam.





Khas aku tujukan buat para sahabat yang senantiasa menyokong aku sama ada sahabat2 sepermainan, sahabat2 blogger, sahabat2 seperjuangan dan semua yang menyokong dari sebalik tabir....






SAHABAT DUNIA AKHIRAT


sahabat
akhlak yang baik dikau miliki
budi pekerti yang tinggi dikau punyai
amalan mulia dikau tunjuki

sahabat
tiada celaan daripadamu
tiada hinaan daripadamu
daku senantiasa tersilap dalam tingkah laku
namun dirimu senantiasa memaafiku


sahabat

dikau senantiasa bertanyakan masalah
dikau senantiasa ada tikaku resah

selalu menghubungiku tikaku gelisah

alhamdulillah selesai masalah

sahabat

dirimu berkata jangan cepat mengalah dalam kehidupan
dirimu mendorongku terus mencapai kejayaan
terima kasih sahabat aku ucapkan
kerna sokongan dan juga dorongan



2 comments:

  1. Moga Allah permudahkan urusan ustaz.
    Amin2 ya Allah.

    (^-^)y

    ReplyDelete
  2. RuMaH TuA : syukran buat Baitil `Atiqa atas doa anda (",)

    ReplyDelete