Sunday, December 18, 2011

Di Kampung...Oversea

Assalamualaikum wr. wbt...

Apa khabar sahabat seperjuangan sekalian? Alhamdulillah, aku baru sampai di rumah sewa pagi ini setelah pulang ke kampung selama lebih kurang lima hari. Selama lima hari di kampung, sempat juga aku mencuri masa sehari pergi 'oversea'..he3.Ini ihsan dari best friend aku lah nie yang ajak pergi melencong ke sana...Kalau xpercaya, meh sama2 tengok gambar2 yang sempat diambil oleh kamera 'paling berkualiti'..(",)



maka sampailah aku di 'oversea'...he3

masuk sini, confirm banyak barang nak beli..(",)

ade ke motor nie kat Malaysia..kecik je

bukti aku berada di oversea..hu3

empat beradik akrab..aku hanya tumpang mereka pergi ke sana..
dari kiri : oh, ngoh, aya, abe (semua nie gelaran mereka adik-beradiklah...)













Kedai pilihan kami berlima ialah di kedai burung dan kedai pakaian. Si adik bongsu kawan aku yang beria-ia ke sana untuk beli burung candik. Si abang dan kakaknya pula mahu beli pakaian. Tiga jam berada di oversea dah memadai untuk kami berlima pulang. Apa yang menarik di oversea ini ialah tambang untuk ke sana dengan menaiki bot hanya RM1 pergi, RM1 balik. Barang-barang di sana dijual dengan harga yang sangat murah. Kualiti baek punyaaa..Bagi yang minat seluar jeans, harga serendah RM20..mana mau cari...tapi, kesian kat aku sebab aku tidak pakai seluar jeans..Tapi seluar track jadi pilihan..(",)

2 comments:

  1. salam... sheikh g mundok ko?
    xajak ambo dih..
    lain kali nk g mari kat umah ambo xpo.. kita g hari nat kat kualatak.

    tp tmpt sheikh g tu lagi byk brg...

    ReplyDelete
  2. Al-Mu`allim : w`salam syeikh..g melencong cz bru pertama kali dlm hidup g sano..biasanya g alah Taba jah..

    8laen kali nok g nati ambo oyak..bleh kito g skali (",)

    ReplyDelete