Monday, November 28, 2011

Final Exam

Assalamualaikum wr. wbt...

Apa khabar sahabat2? Rasanya masih tidak terlambat untuk aku mengucapkan Selamat Menyambut Maal Hijrah (1433H) kepada semua sahabat seperjuangan. Alhamdulillah cuti tiga hari telah dimanfaatkan sepenuhnya dengan aktiviti2 yang berguna, termasuk tidur yang cukup (",).

Masuk kerja hari ini jam sembilan pagi. Kelihatan ramai pelajar2 yang sedang asyik menelaah saat akhir. Al-maklumlah hari ini bermulanya peperiksaan akhir semester bagi mereka. Mengikut jadual yang diterima, pelajar2 akan menghadapi peperiksaan bermula pada hari ini (29-11-2011) sehingga 9 Disember 2011. Jadual yang diterima menunjukkan aku akan menjaga peperiksaan dua hari sahaja.

Teringat aku ketika belajar di ipt beberapa tahun dahulu. Pernah juga buat kerja nie (study last minute)..hehehe. Jika nak diceritakan pengalaman study last minute memang tidak habis kerana terlalu banyak pengalamannya.


Menjaga peperiksaan nie rupa2nya adalah sesuatu yang sukar. Dalam erti kata lain, menjadi pengawas peperiksaan. Tidak sama ketika di ipta mungkin, di tempat aku ini, pelajar2 yang menduduki peperiksaan bebas. Apa sebenarnya yang aku katakan pelajar2 bebas ketika peperiksaan. Bukan bebas bawak nota dalam dewan peperiksaan yea..
Maksud aku adalah pelajar2 di tempat aku bekerja ramai dari kalangan pelajar2 asing terutama pelajar dari Nigeria dan China. Ketika peperiksaan dijalankan, merekalah yang paling banyak membuat onar.

Sekian sahaja apa yang ingin aku kongsikan pada kali ini. Diharap agar semua pelajar dapat menjawab peperiksaan dengan hati yang tenang terutamanya kepada pelajar2ku di Fakulti Pendidikan (Diploma Pendidikan Prasekolah)

2 comments:

  1. salam 'alaik...
    sedak napok sheikh ngajar budok besar...
    mudoh baso sikit banding nge budok kecik...

    Onar gapo skalo demo tu buat?

    ReplyDelete
  2. xberapo nok sedak mano eh kalu suh hntr tugasan pun payah. markah nok tinggi sokmo..he3

    onar meniru dlm dewan peperiksaan (",)

    ReplyDelete