Sunday, April 20, 2014

MTQ SANDAKAN....

Assalamualaikum wr. wbt...

Selawat dan salam ke atas junjungan mulia Nabi Muhammad S.A.W. , kaum kerabat Baginda, para sahabat Baginda dan umat Islam seluruhnya.

Pada 10 April 2014 yang lalu, telah berlangsungnya Majlis Tadarus al-Quran(MTQ) peringkat Sandakan. Pertandingan tersebut telah diadakan di SMK Agama Tun Juhar dan SK Mawar. SK Gas turut menghantar wakil di dalam beberapa acara yang dipertandingkan.

Murid-murid dari SK Gas telah bertanding dalam pertandingan nasyid, menulis jawi dan membaca teks ala berita kategori perempuan, pertandingan bercerita kisah al-quran kategori lelaki dan perempuan, pertandingan tilawah al-quran kategori lelaki dan perempuan, pertandingan azan, iqamah dan doa, serta pertandingan hafazan kategori perempuan.

Berikut adalah gambar-gambar ketika latihan di sekolah...



 Siti Haida tekun menulis tulisan jawi. Murid tahun enam ini mendapat tempat pertama dalam pertandingan yang disertai dan akan mewakili daerah Sandakan dalam 
pertandingan MTQ peringkat bahagian.


 Zetty Balqis membaca al-quran untuk persiapan pertandingan. Murid tahun empat 
ini mempunyai bakat dalam banyak aspek. Pendedahan pada kali ini akan 
digunakan untuk beliau bertanding lagi pada tahun hadapan.


Sharil Nazri, murid tahun empat ini bertanding dalam kategori tilawah al-Quran kategori lelaki. Tahun hadapan peluang untuk beliau lagi...insya Allah






Nursyazwana..murid tahun enam yang bertanding dalam pertandingan bercerita kisah dalam al-quran.



Kumpulan nasyid Soutul Amal SK Gas. Masih dalam proses pembentukan mantap. Tahun ini adalah pendedahan berguna buat mereka.


Penonton setia...



No comments:

Post a Comment