Monday, December 10, 2012

Sekitar Sabah

Assalamualaikum wr. wbt...

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi kerana dapat lagi aku menghirup udara di Bandar Baru Bangi. Kampung halaman...Kelantan Darul Naim akan kujejakkan kaki beberapa hari lagi. Selamat tinggal Borneo untuk sementara. Ingin aku bercuti bersama keluarga dan sahabat-sahabat. Bonda menanti ikan kering, sahabat-sahabat menjemput kenduri kahwin.. Program sepanjang beberapa hari cuti ini telah diatur baik. Harapnya berjalan dengan lancar.

Setahun berlalu dengan cepat. Borneo tempat aku mencari rezeki. Bandar Baru Bangi telah lama aku tinggalkan. Kini aku datang untuk beberapa hari. Rasa rindu dalam hati ingin bertemu adik-adik dalam Perdana. Ukhwah yang dibina di dalamnya membuatkan aku sampai jua di sini. Bertemu dengan Syafiq, Suhaimi dan Khairi. Akan menyusul  yang lain nanti. Hari ini Selangor cuti maka tergendala sudah perancangan diri. 

Aidil Adha yang lalu sempat jua aku dan sahabat-sahabat serumah pergi meneroka sekitar Sabah. Beberapa tempat yang sempat kami lawati dan lewati..Alhamdulillah perancangan yang diatur berjalan dengan lancar.


Cantik sungguh ciptaan Allah

 Ambik sekor ikan nie..










 Gunung Kinabalu


 ALLAH

 Kundasang

 Lembu di Malaysia







No comments:

Post a Comment