Friday, March 29, 2013

Taman Buaya & Sepilok

Assalamualaikum wr. wbt...

Selawat dan salam ke atas junjungan mulia Nabi Muhammad S.A.W. , para sahabat Baginda, kaum kerabat dan keluarga Baginda dan umat Islam seluruhnya.

Cuti sekolah kali ini aku tidak pulang ke semenanjung..Hanya bercuti dan menghabiskan masa di Sabah. Menimba ilmu dan mencari pengalaman yang belum aku alami sebelum ini. Alhamdulillah, rezeki yang bermula daripada bondaku di kampung. 

Percutian sekitar Sandakan..lebih tepat sekitar tempat tinggal aku di sini. Kebetulan pada cuti kali ini, sahabat yang mengajar di Samarahan, Sarawak berkunjung ke sini. Aku mengambil peluang untuk membawa beliau bersiar-siar di tempat ini dan sebetulnya aku juga belum melawati tempat-tempat sedemikian..

Taman Buaya Sandakan dan Sepilok..dua tempat yang menjadi antara destinasi kami untuk mencuci mata..Melihat haiwan-haiwan yang jarang-jarang dilihat...buaya, burung unta, rusa (digelar payau oleh orang tempatan), landak, memerang, orang utan dan macam-macam lagi. Percutian kali ini lebih meriah dengan pemandu arah pada kali ini ialah Ustaz Ahmad Sidqi Danial dan keluarga...

Di bawah ini aku sertakan gambar-gambar untuk perkongsian cuci mata sahabat-sahabat dalam menikmati keindahan dan keunikan ciptaan Allah S.W.T..


Seorang petugas di taman buaya sedang 'bermain' dengan buaya yang paling besar di taman buaya ini


Buaya ini makan orang ye...hehe

Comel anak yang baru lahir

Merak..teringat sekolah dahulu...

Kura-kura yang banyak..gambar labi-labi tidak sempat diambil

Ayam...aku teringat kampung halaman

Memerang sedang makan ikan

Ikan yang cantik

Comel......

Sungguh Indah ciptaan Allah










Diq Danial..penulis buku Geng Mengaji bersama isteri dan dua puterinya

Inilah rombongan kami..hehe

Lupa bukak lampu..

Saat yang ditunggu...orang utan pun lapar juga







Dua orang ustaz yang banyak ilmu....Ustaz Ahmad Sidqi dan Ustaz Nuruddin..seorang mengajar di Sabah, seorang lagi mengajar di Sarawak

Aksi tersendiri...

Sempat juga aku bergambar..beberapa tahun tidak berjumpa, di Sandakan jua kami bersua

Tiba saat untuk pulang ke Sarawak..









No comments:

Post a Comment